zaterdag 18 september 2010

Zalige zaterdag

Dennis is vanochtend vroeg vertrokken en ik ben om 8.15u Nika's kamer binnengestapt. (Ik heb gisterenavond heel erg getwijfeld om te blijven plakken maar heb dat uiteindelijk niet gedaan en daar was ik mezelf om 8.15u heel erg dankbaar voor.) Mijn dochter was wakker geworden met een stralende glimlach en ik was meteen in m'n nopjes. Yes, geen frank bakkes! Zo hard als ze woensdag m'n frak heeft uitgehangen, zo week maakt ze me dan weer vandaag. We zijn samen in bad geweest, ze mocht voorin zitten in de auto tot aan de bakker (met de duidelijke instructie "duiken als we politie zien!" en dat vindt ze gewoon helemaal héérlijk!), we hebben 2 uur lang met prinsen, prinsessen en paarden gespeeld en ik heb zelfs m'n strijkijzer bovengehaald om de strijkparels die we samen gelegd hebben aan mekaar te kleven.
Dit is de dochter die me helemaal ondersteboven en binnenstebuiten draait van liefde. Dit is de dochter die me álles mag vragen.
Komt het doordat we onder ons tweetjes zijn vandaag en er dus geen 2 volwassenen synchroon aan haar kop zeuren? Of is het omdat ze toch echt geen schoolfan is en opgelucht is dat ze vandaag gewoon mag thuisblijven? Komt het doordat ik zelf uitgeslapen en dus fris en goedgezind en niet vervelend ben? Een gezonde mix van dit alles benadert wellicht de waarheid.
Ik geniet in ieder geval met volle teugen, koester deze zaterdag met elke vezel in m'n lijf en haal er de nodige vitamienen uit om de iets mindere momenten mee te compenseren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten