dinsdag 7 september 2010

Neus...én keel...én oren

Gezien ik vorige week mijn 6de keelontsteking / valling mocht verwelkomen (ik word nl al verkouden als ik nog maar dénk dat iemand in m'n buurt vieze beesten heeft), vond ik dat het hoogtijd werd om mijn bovenste holtes eens binnenstebuiten te laten draaien. Vrijdag kreeg ik telefoon "of ik het goed vond om in het St-Vincentius-ziekenhuis op visite te komen ipv in de thuispraktijk in Mortsel". Ik was al lang blij dat ik eindelijk mocht gaan, dus boekte het laatste lege gaatje om 12u in en maakte er dan maar meteen m'n lunchbreak van. 
Na een vastenvoettocht van de parking naar de infobalie (wat is dat toch met parkings en ziekenhuizen!!), werd ik doorgestuurd naar de NKO-balie. Er waren nog 'een aantal nummertjes voor mij' en daar werd het eigenlijk al interessant:
"Mijnheer, uw paspoortnummer klopt niet. We kunnen u niet inschrijven." "Wouat? Is ni mochelijk mefrou!" "Ja, en toch dus..."
"Mevrouw, u heeft nog steeds een openstaand factuur bij ons en we hebben al een keer een rappel gestuurd" "Pardon, je ne parle pas..." (Ik dacht nochtans dat 'rappel' in beide landstalen identiek was...)
Vervolgens in de wachtzaal zit ik naast een vrouw die tegen haar buurvrouw klaagt: "Goh, nu ben ik wéér verdikkerd". En over mij zit een vrouw die wacht op de tandarts, met een kaak waar volgens mij een hele nest eekhoorns in gehuisvest was.
Man man man... waar ben ik terecht gekomen???
Ik wacht. Geduldig. Een uur. De hele wachtzaal leeg (zelfs de wanbetaalster mocht voor!) en toen was het eindelijk aan mij.
Binnenstebuiten draaien was een understatement. Ge-NKO-d worden is beslist geen lacher. 
En al vond ik m'n (2 uur durende!!!!) visite in St-Vincentius best wel een stevig avontuur, boek mij volgende keer toch maar een thuisbezoekje in Mortsel in hoor...

1 opmerking:

  1. Pfizer sued Teva to block the Israeli drug company's plan to sell generic Farmacia On Line after the first patent expires next year.

    Also visit my web-site - Www.Physics.ox.ac.uk

    BeantwoordenVerwijderen