donderdag 27 oktober 2011

Projectjes

Ik heb altijd iets nodig om naar uit te kijken; een gedachte die je vrolijk stemt in geval van een tijdelijk dipje. Een 'projectje' noemen we dat wel eens onder de vriendinnen. Waar dat voor de singles onder ons dan vaak 'een boontje hebben voor iemand' inhoudt, situeert het zich bij mij eerder in het concrete uitzicht op vakantie. In 't beste geval is dat dan de jaarlijkse 2weekse reis richting zuiderse zon. Maar ik stel het uiteraard (noodgedwongen) ook met een pak minder.
Mijn projectje van vandaag omvat het uitzicht naar de komende dagen. Ik heb maandag vrijaf genomen, waardoor ik vanaf vanavond vijf opeenvolgende dagen thuis ben! De gedachte aan thuis zijn en het gelukmakende gevoel dat daar dan bij komt kijken, begint tegenwoordig grellige proporties aan te nemen. Zo grellig dat ik mezelf weer af en toe begin wijs te maken dat ik echt wel een gewéldig goeie huisvrouw zou zijn ;-). Gelukkig besef ik doorgaans ook wel dat dit gevoel wellicht van voorbijgaande aard zou zijn en dat ik het zicht op mijn keuken en mijn waskot hoogstwaarschijnlijk na een maand beu zou zijn. Om nog maar te zwijgen over het zicht op mijn bankrekening na 't storten van een maand dop in plaats van een maand pré.
Dus stem ik mezelf voorlopig toch nog maar even vrolijk door middel van projectjes. Kleine dingen. Zoals die vijf nakende verlofdagen. En het pintje met Frea en Charlotte vanavond. Bijvoorbeeld...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten