donderdag 20 oktober 2011

2 tandjes minder

Ik heb onlangs op vakantie een ongelooflijke ontdekking gedaan.
Ik had mijn loopsloefen helemaal naar Kos meegezeuld en gezien ik daardoor op z'n minst 10 bloesjes minder heb kunnen meenemen (Dennis valt nu stijl achterover denk ik), vond ik dat ik ze dan op z'n minst toch wel eens mocht gebruikt hebben. We hadden het op een avond met onze Nederlandse vrienden over 'lopen' gehad en ik vertelde hen dat ik dat toch altijd zo frustrerend vond. Ik schetste hoe ik steeds moedig thuis vertrok, met een stevige tred, om dan vervolgens na een kwartier (!) (de buurman had denk ik net de tijd om zijn voorruit te zemen - een cynische lach van zijnentwege kon dus ook niet onbreken) met een rood-tot-paars hoofd de oprit op te komen strompelen. Ervan overtuigd dat een crise cardiaque onvermijdelijk was en met een gemiddelde revalidatieperiode van een half uur, vooraleer ik opnieuw op een ietwat normaal te noemen ademritme was gekomen. Ronduit GENANT vond ik dat altijd...
"Je moet trager lopen", zei Nanet resoluut. Dat had Dennis ook al wel eens een paar keer gezegd moet ik toegeven, maar zijn woorden hadden om zeggens nooit echt kant geraakt. Ik vond ook altijd dat als ik trager liep, ik precies al helemaal hopeloos bezig was.

"Laat ik het dan toch maar eens proberen", nam ik mezelf voor. De openbaring die daarop volgde was ronduit fascinerend! Ik was helemaal niet doodgelopen na 25 minuten, en dat ook nog eens ondanks de bergopjes en bergafjes in ons hoteldomein. "Als ik dat hier kan presteren, wat moet dat dan thuis wel niet geven, met een hellingsvlak van 0° en een fris windje ipv de volle 30° door mijn manen", dacht ik. Het resultaat is echt héérlijk. Ik heb gisteren 40 minuten gelopen en na 5 minuten en een douchke kon je op geen manier vermoeden dat deze vrouw seriously gesport had. Tsjakkah!!!Overmoedig als ik dan ook altijd meteen word, heb ik gelijk een hartslag-afstand-aantalerafgelopencalorieën-meter op mijn kerstlijst gezet.
2 tandjes minder en je botst op heerlijke openbaringen. Misschien het overpeinzen waard om die techniek ook eens op andere categorieën toe te gaan passen? ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten