vrijdag 21 mei 2010

Ontbijten

Ik ben geen ochtendmens.
Alles staat 's morgens in functie van "hoe kan ik zo lang mogelijk in m'n bed blijven liggen".
Ontbijten betekent een kwartier minder slapen, dus dat doen we dan niet!
Maar de kilo's komen er plots weer bij. 3 stuks. Alstublieft. Net voldoende om alles te doen spannen waardoor het er wel 10 lijken.
Ze komen onaangekondigd en weigeren pertinent om weer weg te gaan.

Maar als ik terugdenk aan de momenten waarop ik "op m'n smalst" was, dan moet ik helaas constateren dat dat eigenlijk de momenten waren waarop ik "op m'n ongelukkigst" was.
Dus eigenlijk moet ik er misschien niet zo rouwig om zijn.
En zo krijgt "geluksbandje" plots een hele andere betekenis ;-)

M'n vriendin vertelde me dat als je niet ontbijt, je lichaam bij de lunch alle vetstoffen volledig opneemt, waardoor je meer bijkomt dan wanneer je wel ontbijt.
Sounds logical, no?
Dus worstel ik me nu dagelijks doorheen een kommetje Kellog's met rode vruchten.
'k Voel me boenk al een pak lichter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten