dinsdag 9 november 2010

Nieuwtje!

Wie me vaker hoort of ziet dan leest, is ongetwijfeld al op de hoogte.
Aan de anderen verklap ik met een brede glimlach dat ik vorige week getekend heb op mijn nieuwe job: ik ga de marketing van The Foodmaker voor m'n rekening nemen!
Ik heb best wel een bezinnigsjaar achter de rug... Eerst was er de 'dit-wil-ik-NIET-meer-doen' fase. Daar was geen kunst aan: iedereen kan volgens mij wel zo'n 10 dingen opnoemen die hij of zij niet zo fijn vindt aan z'n job. Dan ging de zoektocht verder in een opbouwende fase waarin ik trachtte een goeie mix te vinden van 'wat doe ik graag' en 'waar ben ik goed in'. Dat was een ander paar mouwen. Een introspectie-moment waar iedereen in z'n leven wel eens voor staat denk ik. Bij de ene resulteert dat in een sabatical year, bij mij was de outcome 'Ik wil wat meer met schrijven gaan doen'. Stapje voor stapje; dat had ik me voorgenomen.
Stapje 1 was mijn bijberoep als correspondente voor de GVA: een goeie oefening enerzijds, een deuropener hopelijk anderzijds. 
Stapje 2 was die voldoening ook in mijn full-time job opzoeken. Als een geschenk uit de hemel kwam ik in contact met de eigenaars van The Foodmaker en in het pad dat daar open lag, leek mijn naam als het ware gegraveerd: newsletters schrijven, content geven aan de site, The Foodmaker de sociale netwerken insturen en ga zo maar door. Mijn goesting werd bij elk gesprek groter... En nu het beklonken is, wil het precies maar niet doordringen!
Het zullen grote schoenen zijn om te vullen, daar ben ik me heel erg van bewust. Maar ik sta te popelen om ze vol te proppen met m'n ideeën en plannen.
2011 wordt bij deze hopelijk een jaar van voldoening. Het gevoel krijgen dat de gaatjes nu eindelijk gevuld geraken en dat de knopen weer strakke touwen worden. Stoppen met zoeken en graven. Doorduwen en de neus richting vooruit zetten.
2011 is gonna be a good-good year! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten