vrijdag 5 november 2010

Liefde is alles...

Vanavond zak ik stilletjes onderuit in mijn stoel in de Arenbergschouwburg. Ik ga af en toe m'n ogen sluiten om voluit te kunnen genieten van wat Bart Peeters toch zo goed kan: mijn oren verwennen met zijn allerheerlijkste teksten.
Ik hou niet van zijn drukdoenerij op tv. Ik krijg daar zelfs ronduit de zenuwen van. Maar wat hij in een zaal doet, geeft me kippenvel dat zo hard trekt dat het zeer doet.
Ik deel met veel plezier een nummer van hem waar ik erg van hou:

Er wordt dikwijls over gaarne zien gelogen
Ik denk hierbij aan boysbands goor en plat
En verstoken van het geestelijk vermogen
Om hallo te roepen in een koe haar gat

En aan Romeo's in blitse discotheken
Met een zonnebank en een gebrek aan tact
En Marina's die al van diepgang spreken
Als je ze zonder boe of ba langs achter pakt

Liefde is alles liefde is alles
Wat er blijft wanneer de rest verloren is
leg je hand in de mijne
tot we samen verdwijnen
Dan wordt het helder wordt het simpel
Dan winnen we met vlag en wimpel
En zonder loopt het meestal ergens mis


En hopla, ik fladder het weekend in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten