maandag 16 augustus 2010

Eens de 30 gepasseerd...

Ik heb de indruk dat ik niet de enige ben die zich sinds een tijdje over vanalles vragen stelt. Ik ontdek steeds vaker dat mensen - eens de 30 gepasseerd - zichzelf in vraag beginnen te stellen. De ene vraagt zich af of hij eigenlijk wel met de juiste getrouwd is. De andere wil plots de wereld gaan zien. Of schabbenvuller in de Colruyt worden ipv directeur marketing.
Niet geheel toevallig, vind ik persoonlijk. De meeste mensen zijn immers vooraan in de 20 als ze trouwen of aan hun eerste job beginnen. En wat weet je dan al over jezelf?! Die bewustwording komt maar gaandeweg...

Zelf voel ik me voor 't eerst in m'n 33-jarige leventje bewust. Bewust van wie ik ben, van hoe ik verder wil evolueren. Bewust van m'n sterke én zwakke kanten.

Opgepast: bewust betekent niet altijd zeker. Het twijfelen krijg ik er wellicht nooit helemaal uit ;-). Maar beseffen waar je staat en waar je heen wil, zorgt in zekere zin al voor een waas van rust. En daardoor is de rush om dingen effectief in de praktijk te gaan veranderen weer wat geluwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten