woensdag 11 juli 2012

Veuts een ferm kroket!

Gisteren gezellig gaan tafelen met Inge Bubbe, alias 'De Druif' (wat trouwens ook mijn alias is, we spreken mekaar namelijk steeds met 'Druif' aan. Traditie heet dat dan.). Aanleiding van het etentje: ik ben haar verjaardag boenk vergeten en zij heeft mijn jubileumfuif vlot geskipt. "Ieder betaalt zijn deel", was de afspraak die uit al dat vergeten en brossen was voortgekomen.
Zoals altijd duurt het met De Druif gemiddeld de volle 2 minuten voor we luidop aan 't lachen zijn, en dat was gisteren niet anders. Het gebrek aan verstand van de serveuze, was de beste gangmaker die we ons hadden kunnen wensen - zie hier de conversatie:
Wij - na bestelling van 10 tapa's: "Zou dat volstaan denkt u?"
Waarop zij: "Als voorgerecht?"
Wij weer: "Nee als hoofdgerecht"
Waarop we dus verwachtten "Ai dat zal dan wat weinig zijn"
Maar nee hoor, zij resoluut: "Oh nee, dat zal zeker volstaan!"
De trend was gezet, de lachspieren opgewarmd.
2 gin tonics later ging de conversatie over 'zo hard moeten lachen dat ge 't in uw broek doet'. Waarop de eerste memorabele uitspraak volgde: "Dan kom d'er ni meer me een kreuske zekers?" (Ter info: De Druif is van de Kempen).
Man man, maar goed dat we de enigen in de zaak waren. (wat volgt kan misschien ook verklaren waarom we ons geen zorgen om buren hoefden te maken).
Bij 't bestellen van onze tapa's wilde De Druif zéker 'manchegokroketjes' hebben. "Druif, die zen echt zo goe!" Maar dat ging niet van een leien dakje: eerst waren er geen meer: "sorry, allemaal op". Vervolgens waren er plots toch weer: "hij heeft er nieuwe gemaakt!". En toen we die felbegeerde vierkante kroketjes verwachtingsvol op onze tafel verwelkomden, gebeurde dit: ik sneed mijn veelbelovende, mooi uitziende manchegokroket in twee en... LEEG! Geen manchego te bespeuren.
Waarop De Druif haar meest memorabele uitspraak ooit deed. Ze aanschouwde het fenomeen; heel even maar. En sprak toen, in haar vettigste Kempen-versie ever: "Veuts toch een ferm kroket he Droaf?".

Ik dacht dat ik erin bleef...
Tx dahling, voor alweer een memorabele avond... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten