dinsdag 17 januari 2012

I don't want to be...

Ken je dit héérlijke nummer van Gavin Degraw? En heb je al eens goed naar zijn waarheid-als-een-koe-woorden geluisterd? Ik deel ze even, want ze verwoorden namelijk letterlijk wat ik vandaag in mijn blogpost kwijtwil:

I don't want to be
anything other than what I've been trying to be lately
All I have to do
is think of me and I have peace of mind
I'm tired of looking 'round rooms
Wondering what I've got to do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

Hoe schoon kunt ge 't verwoorden eigenlijk?
Ik ben jarenlang onrustig van aard geweest. Zoeken naar dingen die er niet zijn, dingen zoeken áchter dingen die er niet zijn, dingen willen die niet kunnen, dingen niet kunnen en daar gefrustreerd over zijn. Ik liep de hele tijd met een spreekwoordelijke knoop in mijn hele ingewanden-systeem en sleurde mijn hele entourage daar - onbewust weliswaar - in mee. "Misschien wil ik toch wel die job doen" "Misschien heeft die persoon mijn woorden niet goed geïnterpreteerd". "Misschien had ik mijn mond toch maar moeten houden". "Zou het niet leuk zijn moest mijn man wat meer hetzelfde denken en doen als ik?" "Had ik die persoon nu toch ook niet moeten vragen op mijn verjaardag?". Ik maakte mezelf letterlijk helemaal debiel met mijn eigen onnozele gepieker.
Het is eigenlijk nog niet zo heel erg lang dat ik die 'rust' lijk gevonden te hebben. Dat gevoel van complete overgave; van het je-neerleggen-bij-dingen; van niks MOET maar er is wel zoveel dat KAN. Een heerlijk gevoel is dat!
Er is op dit eigenste moment echt niks of niemand die ik liever zou willen zijn dan wie of wat ik nu ben.  Ik hou van mijn man, ben head-over-heals op mijn eigen dochter, heb rust en toewijding in mijn job gevonden, ben telkens opnieuw verliefd op ons huisje, geniet elke dag van de liefde van vrienden en familie,...
En laat het dan ook mijn wens zijn om de dingen exáctly te houden zoals ze nu zijn.
Asje-pretty-please...

En de komende 3 minuten ga ik nog even opnieuw op 'hier' klikken om dat zalige nummer nog eens door m'n aderen te laten stromen. Feel free to join me! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten