woensdag 23 november 2011

Vechten tegen de mist

Er MOET iets gaan gebeuren. Als ik NU niet ingrijp, gaat de verleiding te groot zijn om stilletjes in een diepe winterslaap weg te zakken. Op mistige dagen als vandaag heb ik 's morgens echt moeite om uit mijn bed te komen en lig ik 's avonds vaak al om 21u voor de televisie te soezen. Blijkbaar is dit gevoel een 'common phenomenon', want de zin "das 't vallen van de bladeren!" is me de laatste weken al veel te vaak gepasseerd. Dus in plaats van me door de moddermassa te laten opslorpen, ben ik van plan luiheid om te zetten in ACTIE. Energie-gevende actie. Hier volgt het concrete plan:
Vanaf volgende week maandag gaan mijn buurvrouw en ik een maand lang 'op proef fitnessen'. Ik hoor je al denken "Oh jee, daar trapt er weer eentje in de fitness-val!", maar nee hoor. Ons plan is héél duidelijk en buitengewoon strak afgelijnd: Eén maand. Geen dag of geen uur langer. Voor 49 euro mogen we gedurende één maand ALLE groeslessen uitproberen (hoewel we er waarschijnlijk na les 1 al bij neervallen), komt de personal coach checken hoe het met mijn cellulitisgehalte gesteld is (good luck to you new friend ;-)), mogen we ons kleurtje bijschaven onder de blauwe lampen (niet dat mijn vel dat verdraagt, maar all-in is all-in dus toch het vermelden waard) en mogen we wanneer we er maar zin in hebben in ons nakie gaan uitzweten in de sauna.
Eén maand. Dit kan ik én ik heb er ook nog eens bere-goesting in!
Dus bij deze verklaar ik de strijd tegen vallen-van-de-bladeren-moeheid G.E.O.P.E.N.D.!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten