donderdag 23 juni 2011

Met haken en ogen

Ik ben de laatste maanden een beetje in een fysiek sukkelstraatje beland. Ik hang letterlijk nog met haken en ogen aaneen. Ik heb de klachten van een tachtigjarige die van drie hoog is gevallen en geen hond die de vinger juist op de wonde kan leggen. Ik loop van huisdokter naar ostheopaat naar sportdokter naar shockwave-therapeut naar radioloog en nu zelfs maandag naar de orthopedist. Klachten: rugpijn, nekpijn en tennisellenboog. Niets helpt en ik heb het gevoel dat iedereen er ook gewoon maar ne slag naar slaagt. Misschien is je matras niet goed? ("Jamaar ik slaap daar al 2 jaar op") Is je houding op bureau wel goed? ("Ja maar 't is begonnen in december toen ik een maand thuis was en dus zelfs nog niet in de buurt van een bureau zat") Misschien moet je je tennistechniek eens aanpassen ("Ok, mijn techniek ziet er misschien niet uit, maar zo speel ik wel al 20 jaar"). Misschien moeten je eens een leverzuiveringskuur volgen ("Ja doe mij maar zo'n doos pillen van 50 euro en dan vergeet ik ze wel na dag drie in te nemen omdat ik de avond ervoor teveel gedronken heb"). Je wil niet weten hoevel sneuro's ik de laatste maanden over Vlaandersche toonbanken heb gezwierd. Ik wil de berekening zelf niet doen of ik moet wellicht ook 'maagklachten' aan mijn bomma-lijst toevoegen. Maar ik ben er zeker van dat ik menig witte jas z'n gehele studiekost het laatste half jaar terug-gesubsidieerd heb.
En weet je wat nu nog het ergst is? Het is niks gebeterd. Integendeel. Zelfs iemands hand schudden geeft me een pijnscheut die ik tot in m'n tenen voel.
Als ik nu alle adviezen die ik de laatste maanden in mijn bak heb gekregen zelf even zou samenvatten, zou dit zo ongeveer de conclusie kunnen zijn: "Je hebt jezelf een tennisellenboog gedronken". Of deze zou ook kunnen: "Gooi je matras buiten en slaap voortaan op je muismat". Makes perfect sense, toch?
Mijn oplossing: Niet meer slapen en links leren drinken.
Alleen al de gedachte doet me helemaal opfleuren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten