dinsdag 14 juni 2011

Ik wil naar zee!

Nog een goeie 2 weken en het is weer zover...
Uitwaaien. Bloemenwinkels maken voor 'ons kotje' en couteaus zoeken om bloemen te kunnen kopen. Dutje op 't strand en sproetjes kweken. Gillen in te frisse golven. En zand uit natte zwembroekjes wassen. "Nee, we gaan vandaag geen karretje huren, maar je krijgt wel een ijsje." Eerst een aperitiefje, dan een après-tiefje. Lekker eten. Het ene boek na het andere verslinden. Pas maandagochtend terugrijden, recht naar 't werk, om zo de zondagavond nog te kunnen meepikken. En dan weer aftellen naar de terugkeer op woensdag.
Of het nu Blankenberge of Duinbergen is (ik heb namelijk de luxe van tijdens de hele maand juli zowel ouders als schoonouders met open armen aan zee te hebben), ik kom op beide plaatsen even graag. Dit is echt een periode waar ik naar uitkijk. En dat dit ook één van Nika's favoriete jaar-momenten is, kon ik gisteren duidelijk opmaken: We waren op fietstocht voor Tia Susana's verjaardag en onze toer leidde ons langs de Rupel. Nika zag het water en zei: "Ik ruik de garnaaltjes van de zee, mama".
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat zij ook aan het afellen is geslagen... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten