woensdag 8 juni 2011

De laatste stuiptrekking

Vanmiddag komen er 10 jellende joeng Nika's vijf jaren bij ons thuis vieren.
De laatste stuiptrekking in de vijfdaagse-vijfde-verjaardags-mania. Dan op z'n minst 363 dagen niks meer dat met verj... begint. Ik overweeg zelfs om voortaan alleen nog ronde getallen te vieren. 

Omdat ik sowieso al geen moedergenen op overschot heb, maar gewoon net genoeg om één kind groot te krijgen, en omdat ik buiten zakdoek-leggen en water-estafette met de beste wil van de wereld geen andere kinderactiviteiten kan bedenken, heb ik tactisch besloten me vandaag te laten bijstaan door een professionele kinderentertainer.
De man komt gedurende 2 uur en de kinderen zijn er 3 uur. In dat aan-mijn-lot-overgelaten uur voorzie ik een half uur pakjes openen en een half uur pannenoeken eten. Zo van die vacuum-verpakte, die ik één voor één 1 minuut in de micro steek (oh nee, geen beslag aan mijn plafond!) En dan ze mogen zelfs de kleur van de suiker nog kiezen, hoe geweldig is dat!
Ik hoop vervolgens vurig dat ze allemaal al flink thuis kaka hebben gedaan en dat ze niet gaan overgeven van pannenkoeken die in een fabriek gedraaid zijn.
En om 17u stipt schenk ik mezelf een grote wodka uit. Op de goede afloop, I hope...

Er zijn wellicht betere moeders dan ik. Zo van die degelijke. En daar heb ik ook helemaal geen probleem mee. Zo lang dochterlief er blij van wordt, ben ik dat ook ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten