zondag 17 juni 2012

Au paradis...

Het is zover. We've landed in paradise...
En omdat één van de voorwaarden om aan dit zalige experiment te mogen deelnemen, was dat je zoveel mogelijk moest WOM-en ("Word Of Mouth -en"), ga ik trachten me als een voorbeeldige Insider te gedragen. En zo kunnen jullie tegelijk dagelijks mee genieten van op afstand...

Om 13.30u gisteren zwaaiden de deuren van de vlieger open, en een voor mij ongekende warmte overviel onze door België onderkoelde lijven. De valiezen stonden er al, op 10 meter van waar we door de controle moesten (wat een 'nice change' was na de vastenvoettocht die we op Brussels Airport hadden moeten afleggen om van douane tot vlieger te geraken).
4,5 uur vliegen (of om het in Nika's termen te zeggen '2 films en een beetje Nintendo') een goei half uurtje bussen en toen reden we plots na niks dan rotsen en zand, een prachtige oase binnen...
Een grote groep van de alomgekende 'G.O.'s' van Club Med stond ons met open armen op te wachten. Fris handdoekje, tasje ijs-muntthee en hup richting de kamers. Zelfs in 40 graden worden je valiezen tot voor je deur gebracht! Zo'n ontvangst hebben we in voorgaande reizen nog niet mogen ervaren...
En dan was eindelijk Nika's grote moment daar: kleren uit, bikini aan en hup... 't water in! Heerlijk...
Na zelf een plons te hebben genomen, zette ik me op m'n strandstoel met een portie friet en een hamburger (de zorgen om de zoektocht naar mijn verloren lijn, zijn voor later ;-)) en al wat ik kon denken was: how in heaven did we get so lucky to be here...
De rust die van dit paradijsje uitstraalt is ongelooflijk. En met 6 uur tijdsverschil van een weerdepressie naar een tropische oase, das op het randje van niet te vatten...
De buffetten 's avonds waren er LOS over. Zefls Billy Turf had na 10 borden gevuld met telkens 4 gerechten moeten passen met goeie kaarten. Er kwam gewoon geen einde aan alle heerlijkheid...
En vandaag is 'mamatjes' dag, zo heeft Nika beslist. Wat wil zeggen dat ik de dagplanning mag bepalen!
Ik kies voor een lekker ontbijtje op gezellig plaatsje dat ik gisterenavond al heb gespot. Dan wil ik gaan kijken hoe Nika leert kano-varen (de kids-dagplanning die we gisteren na inschrijving in de miniclub meekregen, is er eentje om als grote mens jaloers op te zijn!). Terwijl Nika in de namiddag op schattenjacht gaat in de Club, lees ik mijn flutroman met een pina colada. Daarna supporteren voor papa's beach volley wedstrijd. En dan maken we ons fachet voor het avondprogramma: kinderdisco voor Nika en Grease Show voor 'de groten' (wat zouden m'n collegaatjes daar graag bij zijn ;-))
Genieten is het woord dat hier de hele lading dekt. Werkelijk niet weten wat je overkomt zo...
Tot slot nog even op vraag van Nika voor Tante Frie:


"Dankuwel voor de prachtige bikini!!!!"

Dikke kussen aan iedereen - we'll keep you posted ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten