woensdag 10 oktober 2012

Zo van die hele kleine geniale ideetjes...

Ik heb onlangs een beslissing genomen die me bijzonder wel aan 't gevallen is.
Toen ik startte op m'n nieuwe job had ik mijn 90%-contract in zijn meest evidente wijze ingedeeld: elke woensdag een halve dag thuis met de dochter.
Dit resulteerde steevast in een van-hot-naar-her waar ik op het randje van debiel van werd... Op 't werk alles laten vallen, in een rotvaart naar school rijden waar je dan als margi-moeder aangegaapt wordt omdat je kind tussen de laatste 5 nog-niet-afgehaalde-sloren staat. En of dat nog niet voldoende was, voegde dochterlief daar dan slag op keer een niet-mis-te-begrijpen "Je bent echt wel heel hard te laat hoor mama!" aan toe.
Rap rap naar de supermarkt, rap rap iets eten want we gaan toch rap rap allemaal gezellige dingen doen op die 5 gestolen uren, toch??!!
Pfffff.... Daar was nu eigenlijk eens helemaal NIKS gezelligs aan!
En toen kwam plots het geniale idee in me op om manlief te overhalen om de 2 weken op woensdagnamiddag van thuis uit te werken, zodat ik... tataaaa... om de 2 weken een HELE woensdag thuis kon zijn!

Awel, 't is  vandaag zo'n woensdag. En ik geniet ZO hard dat het eigenlijk echt gene naam heeft.
Muisstil is het hier. Alleen het gesnurk van de hond is te horen (man wat een leven heeft die eigenlijk!!).


De zon schijnt zalig binnen en tooit onze tuin met de meest prachtige herfst-look.

Ik aanschouw het allemaal met een brede glimlach, terwijl ik een wasje draai, een wasje vouw, de plantjes giet en van m'n koffietje slurp. Allemaal in mijn pyjama!
En straks sta ik om 12u pile goedgezind aan school, samen met de Lintse niet-werkende-zeer-rijk-getrouwde-chancaar-moeders en komen we vervolgens relaxed thuis, waar een gedekte tafel ons staat op te wachten.
Hoe zottekes is dat eigenlijk allemaal ni?

Ik zeg het u jom: soms zit genialiteit echt in hele kleine ideetjes... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten